Kopenhagen / Copenhagen / Koebnhavn - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu Kopenhagen / Copenhagen / Koebnhavn - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu

Kopenhagen / Copenhagen / Koebnhavn

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

31 Januari 2017 | Denemarken, Kopenhagen

Let op! Dit wordt een lang reisverslag ;)

Donderdag was het Australia Day dus dat heb ik 'gevierd' met Australiers (ik kom straks nog terug met een Australisch accent). Hierna was een feest in een club in het centrum genaamd 'Karhuset Kollektivet' (met een rondje op de a) oftewel 'KK'.

Vrijdag vroeg op want de trein vertrok om 07.00 naar Kopenhagen!
Tijdens deze reis hebben we allemaal heerlijk geslapen. (De reis duurt iets van 4 uur, zonder overstappen).
Eenmaal in Kopenhagen liepen we rustig naar ons Hostel (Copenhagen DownTown). Ondertussen wat fotootjes gemaakt. Daar hebben we onze spullen gedumpt en onze kamers bekeken. Ik had samen met Melanie een kamer geboekt in een 6 persoonskamer, waar een vent de hele dag sliep. Veel van de kamer heb ik dus niet gezien, want het was constant donker.
De andere 3 meiden (Renee, Lara en Vanessa) sliepen in een 3 persoons kamer. De jongens hadden allebei een andere kamer (Charles in 6 persoons, Evan in 10 persoons). Hoe meer mensen er in de kamer kunnen, hoe goedkoper. Maar na Evan's boeking waren de 10 persoons kamers bezet.
Nou vraag jij je vast af, waarom niet allemaal bij elkaar. Nou, dit krijg je als iedereen voor zichzelf boekt ;)
Maar het maakt niet uit, want we slapen er alleen maar.
In de gezamenlijke ruimte van de Hostel was het erg gezellig. Het was een soort bar / cafe, waar je goedkoop kon drinken (happy hour tussen 20.00 en 21.00) en eten (pizza).

Na het inchecken bij de hostel hebben wij wat rond gelopen in het centrum. We hebben pizza gegeten als avond eten bij de Hostel en zijn 's avonds naar een bar geweest.

Zaterdag heb ik met Melanie en Charles een boot tour gedaan, zie foto's.
Hierna hebben Melanie en ik een Walking tour gedaan. Onze tour guide was geniaal. Hij vertelde heel veel over de geschiedenis met heel veel humor. De tour ging naar Christian Haven die gebaseerd is op Amsterdam. Hier is ook een wijkje 'Little Amsterdam'. Wat geschiedenis erover:
Little Amsterdam is ontstaan doordat er hippies in een groot leegstaand pand gingen wonen met hun 'grass' (lees: wiet). Zij hebben daar een hele eigen gemeenschap opgebouwd. De overheid heeft het geaccepteerd, omdat ze het een interessant experiment vonden. Op een gegeven moment gingen de 'gangs' (die harddrugs dealen zoals heroïne) ermee bemoeien en vielen de hippies lastig. De hippies hebben toen de politie gebeld. De politie hebben de gangs opgepakt, want die waren al een tijdje op zoek naar hun en hebben de hippies met rust gelaten want die vormen geen bedreiging.
Je mocht er geen foto's maken, maar het is eigenlijk een heel schattig wijkje met een hele gezellige sfeer (niet heel verrassend).
Je mag/kan er alleen wonen als je getrouwd bent met een hippie die er woont, of als je er een afstammeling van bent. Of als je een hele waardevolle vaardigheid hebt.

Hierna hebben we weer even verzameld bij de Hostel. Sommigen wilden daar eten, maar Melanie en ik dachten we zijn hier maar één keer, dus zijn we naar het restaurant 'Honey' gegaan (zie foto's).
Ik kan het niet in woorden uitdrukken, zo lekker dat het was!!
Wij hadden een combi-menu:
- 3 voorgerechten
- 2 hoofdgerechten
- stuk of 5 bijgerechten
- 1/2 karaf wijn pp
- 1 desert: softijsbar waar je zelf je toppings kan kiezen
De bedoeling was dat je alles samen deelt. De borden, glazen en het bestek lag bij de tafels.
Hierna gingen we terug naar de hostel voor happy hour. Daarna gingen we naar een club 'Culture Box'. Het was heel gezellig, maar de muziek was wel heel monotoon en zonder tekst.

Zondag... De meningen van iedereen waren heel verschillend. Dus gingen we onze eigen weg om nog van de laatste uurtjes gebruik te maken. Mel en ik zijn naar de Nyhavn (Nieuwe haven) geweest.

Hierna gingen we naar de Cathedral en het paleis. Hadden wij even geluk! Om 12uur was er de 'changing of the guards'! We werden opeens naar het midden van het plein geleidt, zonder te weten wat er aan de hand was. Het was heel vrolijk en leuk! Kijk maar naar de filmpjes.

Hierna zijn we naar Papiroen (papiereiland) geweest. Dit was een streetfoodmarket. Dit was heel erg vol en druk, dus ik kon niet echt een foto maken. We hebben 3 dingen gekocht en gedeeld, maar hierna zaten we echt vol. We hadden een 'gourmet hotdog' die de gids van de walking tour ons aanraadde. We hebben dumplings gegeten en heerlijke kip met frietjes.

Eenmaal terug in de hostel hebben we gewacht tot het tijd was om naar het treinstation te gaan.

Dit was Kopenhagen, natuurlijk vele malen mooier dan ik kan beschrijven en dan op de foto's te zien is. Je moet er zelf maar een keer naar toe gaan.

• 01 Februari 2017 - 11:48

Oma En Opa:

Hallo liefje,
    Wij vonden het een goed verslag, je hebt veel gezien en lekker
    gegeten. ( neem voor mij zo'n "gourmet hotdog" mee)
    Donderdag Australia Day we zitten te wachten op de beschrijving hoe dit feestje was, hier zou je nog op terug komen.
    ( met een Australisch accent )
    groetjes van oma en van mij, XXX

• 01 Februari 2017 - 17:23

Michelle Sobot:

Heeee meis!
    Het is superleuk om je verslagen telkens te lezen! Ik krijg er steeds een bepaald beeld bij van hoe het is daar door hoe je alles beschrijft. :D
    Leuke dingen doe je. Geniet nog van je laatste vrije daagjes van school. Ik ben heel benieuwd hoe je schooldagen zullen zijn. Op wat voor manier ze werken enzo.

Ciao Bella

• 02 Februari 2017 - 15:13

Chelsea Sluijtman:

Lieve Opa en Oma,

Het feestje was eigenlijk zoals elk ander feest. Wel hing de Australische vlag, had ik een Australische vlag als nep tattoo en hadden sommigen een goude en groene streep op hun wang (dat zijn de kleuren van Australië).

xxx