Plannen voor aankomende dagen. - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu Plannen voor aankomende dagen. - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu

Plannen voor aankomende dagen.

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

26 Januari 2017 | Zweden, Linköping

Er zijn al weer een paar dagen voorbij. Ik heb niet veel gedaan, maar er komen drukke, maar leuke dagen aan!

Maandag heb ik een overall gekocht. HUH? Wat moet ik nou met een overall?
Nou, ik heb je verteld over de ESN (een groep die activiteiten voor internationale studenten organiseerd). Zij hebben een traditie. Deze traditie gaat als volgt (op een zo simpel mogelijke manier uitgelegd): Je koopt een overall. De kleur verschilt per opleiding. Wij krijgen donkerblauw als internationale studenten. De eerste keer dat wij ze dragen is bij de Overall Premiere. Daar wordt die suuuuuuper vies, hoe precies weet ik niet echt. Het is nog niet helemaal duidelijk, maar we zullen zien. Hierna mag je de overall 1x wassen. Na de premiere mag jij je overall gaan pimpen. Dit wordt vooral gedaan door patches te kopen. Deze patches krijg je ook vaak als je een kaartje koopt voor een feest (zie foto's). Er zijn wel een aantal regels waar jij je aan zou moeten houden:
- Als jij je naam erop wilt zetten, door middel van uitknippen uit een doek en erop naaien/plakken, moet dit op je linkerbeen.
- De patches kun je erop naaien of plakken met lijm.
- De patches van feesten die het beste waren, naai of lijm je zo dicht mogelijk bij je kruis.
- En nog meer regels, ik weet het niet meer.

De overalls draag je bij de donderdagavond feesten in de pub op de campus (Karallen gebouw). --> wordt vervolgd.

Dinsdag had ik een introductie over Teaching Practice (stage lopen).
Dit was wel verhelderend.

's Avonds was er een feest in de pub in Ryd. Ryd is de studenten campus waar ik later ook ga wonen). De pub heeft een rare naam, maar wordt afgekort met HG. Wij hebben we anderhalf uur in de rij gestaan, niet normaal. Maar het feest was super leuk en gezellig. Het was wel al om 2u afgelopen. Dus we waren er niet heel lang.

En nu... de aankomende dagen!!! Ik heb er zo veel zin in!

Vandaag is het Australia Day! Zij vieren dan dat ze onafhankelijk zijn of zoiets. Vergelijk het met the 4th of July in Amerika. Nou, beter kan het niet door het te vieren met Australiers zelf! Eén geeft zelfs een feest bij haar thuis, dus daar ga ik heen vanavond. Hopelijk kan ik iets groen/goud vinden (de juiste kleuren om op Australia Day te dragen). Hierna gaan we naar een populair feest (waarvoor ik 2 patches heb gekregen): Fortes Innedisco 2017. Dit feest is in het centrum.

Vrijdagochtend (vroeg, heel vroeg) vertrekken we (7 personen) met de trein naar Kopenhagen/Copenhagen/Koebnhavn! Zo veel zin in!!

Doei

  • 26 Januari 2017 - 16:37

    Michelle:

    Heee Chels dat klinkt echt gaaf wat je allemaal gaat doen! Superfijn dat je daar zoveel leuke dingen doet! Geniet ervan vanavond! :D xxxxx

  • 26 Januari 2017 - 19:27

    Jolanda Houterman:

    Gezelligheid .... super leuk om te lezen.
    Geniet maar lekker

  • 27 Januari 2017 - 14:11

    Oma & Opa:

    We hadden liever gezien dat je die overall had aangetrokken, nu weten niet of de kleur wel bij je past.
    Oma heeft nog een kleine waarschuwing, let op je drankje.
    Voor de rest maak er wat van en veel plezier de komende dagen.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

3e jaars lerarenopleiding Engels op HAN Nijmegen

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8357

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: