Update - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

06 Februari 2017 | Zweden, Linköping

Omdat ik elke week een blog moet schrijven, is hier weer een nieuw.

Ik heb een leuk weekeind gehad. Vrijdagavond zijn we naar 'Club Flamman' geweest. Bedenk zelf maar waar de klemtoon in 'Flamman' zit, ik weet het zelf ook niet. Ik zelf zet de klemtoon op 'man', anderen (lees: Engelstaligen) zeggen 'fleemin'.

Sinds woensdag zit ik in mijn nieuwe kamer (zie foto's). Het is een prima buurt, met allemaal studenten en een supermarkt in de buurt. Het is wel wennen. Als je in het weekeind op tijd naar bed wilt, zul je door de muziek heen moeten kunnen slapen. Ik zelf heb meer last van mijn bovenburen. Geen idee wat ze doen, maar dat gebonk is zoooooo irritant. Ik zal mij maar moeten aanpassen.

Ik heb een fiets overgekocht, want hij vond het te 'girly' aangezien het een vrouwenfiets is met een roze/rode kleur. Er is alleen een klein probleempje...Ik kom nog net met mijn voeten op de pedalen. De zadel moet dus een stukje lager. Dus ik ben op zoek naar gereedschap of een fietsenwinkel die mij daarmee kan helpen.

Vandaag is het vak 'Sweden and the Swedes' begonnen. Dit was alleen wat informatie over hoe het vak eruit gaat zien, wat wij kunnen verwachten, etc.

Tot nu toe vind ik de docenten 'softies'... En ik als leraar in opleiding let daar natuurlijk op. Met softies bedoel ik verlegen/onzeker. Ze praten heel erg zacht, durven bijna de klas niet rond te kijken en doen alles in overleg met ons (de studenten). Ik wil niet alle Zweedse docenten over één kam scheren, maar tot nu toe mis ik de 'power'. Maar natuurlijk is elke student hartstikke lief, want we zijn nou eenmaal te gast hier in Zweden, Linköping en de Universiteit.
We zullen zien wat er verder gaat gebeurden tijdens dit vak.

Dit was tevens mijn enige les voor deze week. Je zult misschien denken 'super fijn! Lekker veel vrije tijd', maar ja, hier is niet zo heel erg veel te doen en deze "autist" heeft wel weer behoefte aan routine/regelmaat.

See you when I see you.

Oh, als iemand wilt facetimen let me know.

  • 06 Februari 2017 - 18:19

    Anne Puck:

    FACETIMEN!!!

  • 09 Februari 2017 - 16:19

    Maaike :

    Hey meissie

    Wat heb al leuke verhalen geschreven! Als ik ze lees voelt het een beetje of ik naast je loop in Zweden.
    Hoop voor je dat je wel meer te doen krijgt.

    Xx en knuffel

  • 14 Februari 2017 - 09:03

    Ton :

    Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar oordopjes, beter voor je nachtrust.
    xxx opa en oma

  • 23 Maart 2017 - 15:30

    Tessa Bremen:

    Hoe is het met de overall afgelopen????

Tags: flamman, fiets, les

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

3e jaars lerarenopleiding Engels op HAN Nijmegen

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 8383

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: