Update - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

25 Mei 2017 | Zweden, Linköping

Een betere titel kan ik even niet bedenken, want het is simpelweg gewoon een update van mij met allerlei activiteiten die ik heb gedaan.
Het is alweer even geleden, dus het kan zijn dat ik iets vergeet.

Het is nu eindelijk vaak mooi weer! Daar willen we optimaal gebruik van maken, dus we hebben regelmatig een bbq-tje.

Ik heb het ooit al gehad over een sitting (Welcome Dinner), daar had ik er weer één van. Dit keer in het teken van de zomer (Midsummer Dinner). Normaal vieren ze de zomer eind juni begin juli en doen ze speciale dingen, zoals dansen om een paal. Omdat de meesten dit gaan missen hebben ze voor ons een speciaal dinner gedaan.
We kregen lekkere hapjes, zoals meatballs, wraps, quiche en meer.
Een typisch ding wat de organisatoren doen tijdens een sitting is een liedje zingen waarvan ze de tekst veranderd hebben. Dit kan je zien in deze video:



Ik ben ook nog met school en stage bezig, hoor. Ik heb bijvoorbeeld een presentatie over Nederland gegeven op stage. De leerlingen vonden het heel interessant, vooral toen het over de legalisatie van wiet ging....

Er was een feest dat een lang weekeind duurde. Een soort mini-festival op de campus. Ik ben op vrijdagavond gegaan en dat was heel gezellig. Op zondag was er een optocht door het centrum. Omdat ik vrijwel aan het einde stond waren de studenten op de karren allemaal kapot en vonden ze het niks meer aan. Dit straalde ze ook over, dus zo spectaculair vond ik het ook niet. En de karren tijdens carnaval in Nederland (of Duitsland) zijn vele malen beter.



Ik ben ook even terug naar Nederland gegaan, omdat ik bij de bruiloft van Dirk en Suzan wilde zijn! Het was leuk en fijn om weer mijn familie en vrienden te zien. Ik was er vanaf donderdag t/m zondag.
De heenreis was (heeeeeeeel netjes gezegd) vervelend. Ik kwam 's ochtends om half 9 op het vliegveld net buiten Stockholm aan. Daar kreeg ik te horen dat mijn vliegtuig wegens technische storingen vertraging had. Prima, dat kan denk je dan. Maar 7 uur??? 7 uur alleen op een mini vliegveld waar ze ook nog eens aan het werk waren, dus je constant gezaag en geboor hoort. Nou, de reis erna ging ook een beetje moeilijk, maar uiteindelijk was ik om half 12 's avonds thuis.

De volgende dag lekker uitgeslapen en wat dingen voor school gedaan. Ook nog even lekker door Beuningen gewandeld. 's Avonds lekker simpel gegeten (gebakken piepers, lekker stuk biefstuk en groenten). Vrijdag ben ik naar de kapper geweest, man wat was het tijd voor dat! Daarna met mams naar Nijmegen geweest. 's Avonds, natuurlijk, friet gegeten (met frikandel speciaal en een kroket, wat heb ik dat gemist)! En toen lekker geweest of de bruiloft. Zaterdag niet zo veel gedaan, even met mams naar het centrum in Beuningen en daarna lekker geluierd en tv gekeken. Zondag was er markt in Beuningen, dus hebben mama en ik even de kraampjes bekeken. Daarna gingen we naar oma en opa, hebben we weer lekker kaartspelletjes gedaan en zijn we wezen uit eten bij Restaurant Aan Tafel.

Meer heb ik eigenlijk niet te vertellen. Ik heb maar een paar dingetjes te doen voor school hier en het is heerlijk weer, dus ik wil veel dingen buiten doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

3e jaars lerarenopleiding Engels op HAN Nijmegen

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 8378

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: