Spelletjes - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu Spelletjes - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Chelsea Sluijtman - WaarBenJij.nu

Spelletjes

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

12 Februari 2017 | Zweden, Linköping

Dinsdag weer met zijn allen avond gegeten. Ik heb voor het eerst Thaise Chicken Green Curry op, was heerlijk!

Dinsdagavond International Party bij HG.

Donderdag was er een activiteit vanuit de ESN: "Peer student kick-off".
Ik heb ook een Peer Student. We hebben elkaar nog niet ontmoet vanwege onze drukke schema's. Nou ja, ik zelf heb het niet zo druk.
Een Peer Student is een Zweedse student die gekoppeld is aan een aantal internationale studenten. Zij is degene die ik kan vragen om hulp en tips.
Ze was ziek, dus ze was niet bij de Peer student kick-off, maar we werden ingedeeld in groepen dus het was alsnog heel gezellig. We kregen een opdrachten lijst. Als je er iets van hebt gedaan (bewijs op video/foto) dan krijg je er punten voor. Daarna kregen we Fika (koffie/thee en koekje). Tijdens de Fika hebben we spelletjes gedaan, zoals Uno.

Vrijdagavond naar Flamman geweest, maar dat was een flop. Eerst een uur in de rij, vervolgens bijna niemand binnen. De muziek was wel prima, maar we zijn toch naar huis gegaan.

Zaterdag was de Overall Premiere. Dit is de eerste keer dat je de Overall draagt. Je moet verschillende spellen in groepen doen zoals over elkaar heen rollen of om de stok draaien en naar beneden rennen. Dit natuurlijk niet geheel nuchter, omdat je voor elke opdracht "Ugly Wine" krijgt. Ugly Wine is een drank die ze zelf maken. Iemand heeft mij uitgelegd hoe ze het maken en ik kan het niet precies navertellen, maar dit wil je ook niet weten. Het is een mix van dingen dat uiteindelijk 3 dagen moet blijven staan voordat je het drinkt. Het smaakte goed, was niet zo heel sterk, maar suuuuuuuuuuper zoet. TE zoet.

Iedereen naar huis, douchen en eten zodat we later weer bij elkaar kunnen komen voor een gezellige zaterdagnacht.
Ik heb samen met wat huisgenoten gegeten. Hij had iets van noedels met groenten klaar gemaakt. Man, zo pittig heb ik nog nooit gegeten, maar de Sweet Chili Saus (lees: saus voor loempia's) verzachtte het en het was heerlijk. Een huisgenootje uit Zuid-Korea had een lekker Aziatisch hapje voor erbij gemaakt. Het was een rijstbal met zeewier en chinese kool / cabbage / kimchi. Jammm.

Hierna hadden we een pre-party in onze corridor. Wat houden ze hier van pre-parties zeg! (Voor degene die het niet weten, een pre-party betekend dat je bij iemand thuis verzameld, wat drinkt en kletst voordat je naar het echte feest gaat). Wij hadden helaas geen kaartjes voor HET feest dat gaande was, maar we zijn naar KK in de stad geweest en dat was gezellig.

Gezellig...wat ben ik blij met dit woord. Zo'n duidelijke omschrijving.

Dit was weer een update voor deze week. Morgen begin ik eindelijk met lessen!

  • 12 Februari 2017 - 17:58

    Jolanda Houterman:

    Gezellig.....
    Zo fijn dat je het daar zo naar je zin hebt....
    Geniet van elke dag, fijn dat we mee kunnen leven/lezen met je

  • 13 Februari 2017 - 09:59

    Sanne:

    Ik ben jaloers op jou!
    Ik vind het fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en al een hele groep vrienden hebt!
    Je hebt al zo veel leuke dingen gedaan, en ik hoop dat je nog heel veel meer mag zien.

    heel veel liefs,
    met ook heel veel kwijl kusjes van J.

  • 16 Februari 2017 - 20:28

    Francis, Moeder Van Anne Puck:

    Hoi Chelsea, via de doorkliklink van de blog van Anne kom ik bij jou terecht. Alleen even je laatste verslag gelezen. Zo grappig om te zien hoe verschillend, maar allebei zeer onderhoudend, jij en Anne schrijven. Ook hier lees ik dat je het naar je zin hebt. Probeer er maar het beste van te maken, het is zo'n korte periode in je leventje. Veel plezier vrouwtje, geniet ervan en de hartelijke groeten.

  • 17 Februari 2017 - 08:56

    Chelsea:

    Dankjewel iedereen, ik geniet zeker!

  • 23 Maart 2017 - 15:31

    Tessa Bremen:

    Mystery solved! Geduld is een schone zaak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chelsea

3e jaars lerarenopleiding Engels op HAN Nijmegen

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: